zaterdag 13 augustus 2011

Project: My way of looking, part 1!

Voor de mensen die het nog niet weten: ik heb een bril. In Januari 2010 had ik al het idee dat ik niet zo scherm zag als ik eerst deed. Ik heb een meeting laten doen en toen was mijn sterkte -0,25 aan de ene kant en -0,75 aan de andere kant ( ik dacht dat het ongeveer deze sterktes waren, maar heel zeker weet ik het niet meer). Ik moest dus een bril. Afgelopen Januari had ik weer het idee dat mijn zicht slechter was geworden, weer zijn we gaan meten en toen kwam er aan beide kanten -1,25 uit. Mijn glazen werden vernieuwd en ik kon weer prima zien. Met mijn bril op tenminste! Nu, een paar maanden later, ben ik er over na gaan denken om lenzen te nemen, omdat mij dat persoonlijk toch wat fijner leek voor op school. Ik heb daarom sinds donderdag voor 2 weken proeflenzen en ik ga met jullie mijn mening delen.


Ik heb nu 2 dagen achter de rug en ben echt mega tevreden. Donderdag zelf voelde ik wel onderaan in mijn oog de lens zitten, maar dat is gewoon vanwege het wennen aan de lenzen. Gisteren heb ik het eerste kwartier het zelfde gevoel gehad, maar daarna heb ik er niets meer van gevoeld. Tot nu toe ben ik er dus positiever over dan de bril, want als je een bril op hebt en je kijkt bijvoorbeeld naar beneden dan zie je zo'n rand zitten en op de glazen van de bril komen vlekken. Bij lenzen zie je precies het zelfde  dan als je geen bril op hebt en op de lenzen kunnen geen vlekken komen. Wat wel vervelend is, voor dat je de lenzen in doet moet je kijken of hij niet binnenstebuiten zit, je moet de vloeistof uit het bakje halen als je ze in hebt en het bakje drogen. Een bril kun je zo op zetten. Nou, dit is mijn mening op dit moment, maar misschien verandert die nog wel! Volgende week vertel ik over het verloop van die week en de week daarop komt mijn beslissing of ik lenzen neem of niet. Ps. als ik lenzen neem dan houd ik mijn bril ook, die blijf ik dan gebruiken voor bijvoorbeeld in het weekend of voor 's avonds op de bank voor de tv.

 Wat heb jij liever: een bril of lenzen?


xoxo Anne

1 opmerking:

Anoniem zei

ik heb een bril en lenzen..
met sporten doe ik sowieso altijd lenzen in, vind ik veel fijner. en met werken ook, want mij bril hang een beetje op mijn wangen.. ik heb zo'n ''nerd'' bril.. en daarom krijg ik er snel zweet onder --' en dan beslaan mijn glazen.

niet erg fijn dus.. maar succes met je lenzen, je went er vanzelf aan, en dadelijk met dat binnenstebuiten ook dan kun je het verschil heel goed zien. ;) ik heb daarvoor ook een ander bakje gekregen veel fijner, ze noemen bij mijn opticien ''wasmachientje'' haha.

xxx