maandag 4 juli 2011

Stamping nail art!

Nail art. Een groot deel van mijn leven op dit moment, ik ben constant in de weer met mijn nagels en het is gewoon verslavend! Het was voor mij dan ook duidelijk dat mijn eerste artikel hierover zou gaan. Er zijn natuurlijk veel vormen van nail art - die ik zeker ook nog ga behandelen - maar vandaag gaan we het over stamping nail art hebben. Ik ga je de ins and outs van stamping nail art vertellen!



Er zijn verschillende stampingsets te verkrijgen, het bekendste stampingmerk is konad. Dit zijn eigenlijk ook de ‘grondleggers’ van deze vorm van nail art. Maar meestal zijn deze sets erg duur! Daarom was ik heel blij toen ik het stampingsetje van Essence tegen kwam! Voor heel weinig geld krijg je een pakketje met een scraper, stamper en 1 imageplate. En er zijn ook nog verschillende designs apart te koop! Konad en Essence zijn niet de enige merken, ik heb bijvoorbeeld ook een stampingset van herôme. Je kunt overigens ook gewoon een aparte imageplate van konad kopen, en met een essence of herôme stampingset het op je nagels aanbrengen.














De 3 imageplates linksboven zijn van herôme, de imageplate linksonder is van Konad. De overige zijn van essence, de ronde krijg je bij het pakketje en de vierkanten plaatjes kan je apart kopen.

Stamping nail art houdt in dat je met nagellak over een malletje gaat, het overige eraf schraapt en met de stamper daar weer over heen gaat. De afdruk zit nu op de stamper, en die draai je over je nagellak heen. Tada! Daar is je supereasy nail art. Maar soms blijkt het niet zo easy te zijn!


















Hierboven een design die ik heb gemaakt met een imageplate van konad, ik heb hier 2 designs gecombineerd.


Ik denk dat het probleem wat ik het meeste tegenkom is:
‘’Het design komt niet op de stamper!’’ Een probleem wat ik in het begin ook heel vaak had! Er kunnen een paar redenen voor dit probleem zijn. Reden 1, je brengt niet genoeg of te dunne nagellak aan! Sommige nagellak is gewoon niet geschikt voor stamping nail art. Je hebt ook speciale nagellakjes van konad speciaal voor stamping. Een 2e reden kan zijn dat er nog nagellakremover op je stamper zit. Na elke stamp moet je de overige nagellak van de stamper afhalen, maar soms blijft er nog nagellakremover opzitten. Haal dus na elke ‘’schoonmaakbeurt’’ een droog watje over je stamper heen, zodat alle nagellakremover eraf gaat. Reden 3 kan zijn dat er nog op het imageplate nagellak zit van de vorige keer, dus er komt maar een heel klein laagje nagellak weer op. Maak dus altijd het plaatje ook goed schoon.


Ten slotte nog een paar do’s en dont’s:
Do’s
  • Je scraper, stamper en imageplate na elke stampingbeurt schoonmaken. Het slijt dan minder snel en het design komt mooier op je nagels.
  • Een iets dikkere nagellak gebruiken, het zal dan beter op de stamper komen.
  • Goed dekkende nagellak gebruiken, dit moet je natuurlijk altijd doen. Maar bij stamping nail art is het extra belangrijk want de stamper pakt het design in ieder geval niet zo dik op, als de nagellak dan ook nog eens slecht dekkend is blijft er niets meer van je design over!
  • Een topcoat erover aan brengen! Dit moet je natuurlijk ook altijd doen, maar omdat het design heel lichtjes op je nagels zit chipt het heel snel eraf. Een topcoat is extra belangrijk dus!
Dont’s
  • Niet té hard scrapen! Je beschadigt je imageplate en het is niet nodig, 2x zacht is genoeg.
  • Niet te hard stampen op je nagel, druk het gewoon rustig erop.
  • De nail art erop stampen als je nagellak eronder nog nat is. Trust me, it’s gonna be a mess!
  • Heel obvious maar probeer geen blauw design op een blauwe onderkleur te doen. Ook al is de ene donkerder dan de ander, het wordt maar licht opgepakt en zal niet goed duidelijk zijn.















Dit is mijn hele nail art stampingset, de roze spulletjes zijn van essence en de zwarte van herôme. De nagellakjes zijn nagellakstripers, deze zaten bij de set die ik gewonnen had.

Essence stamping nail kit is te koop bij kruidvat. Herôme en konad zijn bij verschillende webshops verkrijg baar.

Veel plezier met stamping nail art!
Heb je wel eens stamping nail art gedaan?

See you next time,

Pleun

Geen opmerkingen: