vrijdag 2 september 2011

Project: My way of looking...the final part!

Het is al weer 3 weken geleden dat ik mijn proeflenzen kreeg en ondertussen heb ik ze al een week definitief. Daarom heb ik voor jullie voor het laatst een bericht over het kleine project: My way of looking. Hierin geef ik mijn uiteidelijke mening en mijn ervaring van deze laatste week.



Ten eerste ik heb zachte lenzen, maar wat ik me al een tijdje afvroeg is wat het verschil is tussen harde en zachte lenzen. Ik heb het opgezocht en dit kwam er zo'n beetje uit: 1. Zachte leznen bestaan voor een groot gedeelte uit water, dat kan verschillen van 38% tot maar liefst 70%. 2. Zachte lenzen zijn handiger in verband met sporten. 3. Harde lenzen laten minder zuurstof door. 4. Bij harde lenzen duurt het wennen langer dan bij zachte lenzen. Dit waren een beetje de verschillen die ik gevonden had.

Ik merk wel dat ik bij mijn linker lens meerdere pogingen moet doen om de lens erin te krijgen, maar dat is meestal maar 2 keer. Ook vind ik hetniet erg prettig dat ik elke ochtend het lenzendoosje schoon/droog moet maken. Dit vind ik vooral irritant als ik 's ochtends een beetje haast heb en ik moet zeggen dat dat vaak voor komt. Wel is het een stuk prettiger om alles goed te kunnen zien zonder dat je telkens die bril op je neus hebt zitten.

Conclusie: Lenzen zijn veel prettiger dan een bril, omdat je lezen gewoon op elk moment in kunt houden en een bril moet je soms af doen. Wel moet je een beetje geduld hebben wat soms kan het even duren voor dat je de lenzen schoon hebt, in/uit hebt of uit het doosje hebt.

xoxo Anne

1 opmerking:

Cynthiiaa zei

Ik heb zelf geen lenzen, maar het lijkt mij zo moeilijk om ze in te doen. Leuk artikel, zo leren we nog wat over lenzen! ;D Vroeg mij altijd al af hoe dat in de ochtend ging en dat bakje. xd