donderdag 1 september 2011

Waarom zitten die velletjes nou altijd op je nagels?

Ooops! Het bericht is een beetje laat op de dag, komt door problemen met het publiceren!


Dat is wel de meest gestelde vraag aan mij, en ikzelf wil het ook al zo lang weten! Waarom zitten die velletjes nou altijd op je nagel? Al mijn vriendinnen hebben wel eens aan mij gevraagd: ''Pleun, waarom komen die velletjes op mijn nagels? Ik kan ze er zo aftrekken!'' En ja, ik heb daar zelf ook heel erg last van! Dus ik besloot het eindelijk eens op te zoeken, en ik heb het antwoord gevonden hoor! In dit artikel leg ik je uit waarom, en hoe je het tegen kan gaan!



Dus hoe zit dat nou?! Ik ga het je uitleggen.

Oke, hiernaast zie je dus de anatomie van de nagel. Bovenaan zit de vrije rand, dat is dus de witte rand aan je nagel. Daaronder zit het nagelbed, ook wel nagelplaat genoemd. De halve maan aan de onder kant heet de Lanula, en daaronder zit natuurlijk de nagelriem.

Je nagel bestaat uit 3 lagen, de hoornlaag (schubbenlaag), keratinelaag (sponslaag) en de epitheellaag.

Maar waarom bladderen je nagels nou af? Dit komt doordat de hoornlaag (de bovenste laag dus) bij uitdroging kan afbladderen. Dus als jij dat probleem hebt, zijn je nagels uitgedroogd!



Ik wil even duidelijk maken dat ik zelf ook last heb van dit probleem!

Wat kan je ertegen doen?
Dus, je nagels zijn uitgedroogd. Goed hydrateren! Probeer elke keer als je oude nagellak eraf haalt, je nagels in te smeren met hand creme, of een handmaskertje te geven! Smeer je nagelriemen goed in met nagelolie of gewone olie als je geen nagelolie hebt. Probeer dit zovaak mogelijk te doen. Ow en vergeet niet je nagelriemen voorzichtig terug te duwen als ze gehydrateerd zijn!

Ik ga zelf beginnen met deze tips, om de velletjes op mijn nagels voor altijd gedag te zeggen!

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk en interressant vinden want ik ben hier zelf al zolang op zoek naar geweest!

See you next time,

Pleun<3

Geen opmerkingen: