zaterdag 22 oktober 2011

Mijn nagel is gescheurd!

Ik schrok me kapot toen het gebeurde, zo mijn vinger tussen de autodeur. Iemand gooide 'm zo dicht en mijn nagel zat ertussen. En zoals je ziet is er nou een vierde nagel af. Het ziet er echt goor uit en het doet echt verschrikkelijk pijn...  of niet?


Nee dus! Alles is fake. Ik zag een filmpje online en vond het zo vet, dat ik dacht ik móet dat ook proberen. En het is best goed gelukt! Ik heb het al getweet en kreeg er schokkende reacties op. Ook in het echt had iedereen medelijde met me. Maar nee, het is allemaal nep en ik ga jullie laten zien hoe je het doet!



Je begint met je eigen nagel nagellakloos en kort maken. Sorry girls! Dit is niet goed te doen op lange nagels. Dan pak je een nepnagel erbij, je knipt deze bij tot de lengte van je eigen nagel of net iets langer. Vijl ook de bovenkant en zeikant even. Breek dan de nagel in twee. Vijl dit ook even bij.



Bij deze foto heb ik de nagel nog niet geknipt en gevijld, hier heb ik helaas geen foto's van!


Nu begint het leuke gedeelte! Pak wimperlijm en smeer hier je hele nagel mee in. Plak aan een kant van je nagel de halve nepnagel erop. Druk goed aan. Dan pak je een lippenstift, rood natuurlijk. Probeer een kleur te kiezen die dicht bij een bloedkleur ligt. Ga met een angled brush over de lippenstift heen en ga met de kwast langs de rand van de nepnagel op. Probeer het zo te maken dat je niet goed ziet dat het een nepnagel is.


Scheur nu het ander halve stukje nepnagel door 2, je hebt nu dus een vierde nagel. Smeer nogmaals de kant waar geen nepnagel zit met wimperlijm in en plaats het een vierde nagel-stukje onderin.

Nu ga je weer met het kwastje over het gedeelte heen waar geen nagel zit. Bedek je nagel goed met de lippenstift en laat het lijken alsof er een nagel afgerukt is. Pak nu een paarsige lippenstift, of een rode nog donkerdere kleur dan de vorige, en ga in de zeikanten van je nagel het paarsig maken. Dit geeft de illusie van opgedroogd bloed. Ook kan je met de paarsige kleur op het rode gedeelte gaan, zodat er iets meer diepte in zit.



Alles wat je nodig hebt:


En dat was het! Misschien wat werk maar dit is de beste manier om je klasgenoten/ouders/leraren te freaken! Of misschien voor Halloween een leuk idee, om al je nagels zo te maken en aders uit je hand te laten lopen!

Geloofde je dat het gescheurd was? En wat ga jij doen voor Halloween?

As always, See you next time!

Pleun

1 opmerking:

Cynthiiaa zei

Ik bekeek de foto, dacht echt jiks, pijnlijk! Toen begon je over dat filmpje, oh gawd, die heb ik ook gezien. Het is zo realistisch! Goed gemaakt. ;D