maandag 22 augustus 2011

Back to school!


De tijd is voor sommige al gekomen, en voor sommige (zoals ik, nog een weekje!) komt het eraan. Het is weer zover, de zomervakantie is afgelopen. Je moet weer naar school, blokken, laat thuis, huiswerk, je kent het wel. Ik kijk er ook niet naar uit, maar het moet gewoon! Maar... er zitten ook veel leuke punten aan weer naar school gaan! In dit artikel geef ik wat tips om helemaal fris het nieuwe schooljaar in te gaan, en de leuke punten van school! Bestaan die? Echt wel...


School, de meeste mensen gaan er liever niet heen. Ik vind school eigelijk best wel leuk, niet de vakken maar gewoon weer met je vriendinnen zijn! Een paar positieve punten van school!

  • Je ziet je vriendinnen elke dag weer!
  • Je ziet eindelijk die hunk uit de 5e weer terug, zucht...
  • Schoolfeesten, sportdagen en pauze's!
  • Die rare leraar weer uitlachen!
  • De leraar waar je een crush op hebt weer zien... zwijmel.
  • Weer ritme in je week
  • Eindelijk begint dansen, korfbal, hockey, voetbal, volleybal... wat dan ook weer!
  • Met een nieuwe cijferlijst beginnen, weg is die onvoldoende van vorig jaar!
Nou dat zijn best een paar puntjes toch?! Ik weet ook dat er wat mindere punten zijn aan school maar daar kijken we maar even overheen dan!
Hier heb ik nog wat tips op een rij gezet om helemaal fris het schooljaar weer in te gaan, en je cijferlijst mooi te houden!

  • Boeken kaften... veel mensen hebben er een hekel aan. Ik niet! Maar als je je boeken goed kaft, hoef je je er de rest van het jaar niet meer druk over te maken en zijn je boeken goed beschermd! Hoe vervelend is het om in het midden van het jaar weer je boeken opnieuw te kaften?!
  • Als je je wat onzeker voelt op de eerste schooldag, neem bijvoorbeeld een nieuwe hairdo! Ik weet zeker dat je er veel complimentjes over zult krijgen en je dag begint meteen goed!
  • Sta op tijd op, je wilt de eerste dag toch niet te laat zijn én met je slaapkop binnen lopen?!
  • Ookal heb je er aan het begin van het jaar helemaal geen zin in, let goed op in de lessen. Een goede basis op je cijferlijst scheelt heel veel geblok voor op het eind van het jaar! Het is heel moeilijk om je slechte cijfers van het begin van het jaar weer op het eind omhoog te halen! Begin dus goed met mooie punten!
  • Houd je spullen op orde, zo heb je veel meer overzicht. Vul je agenda netjes in zodat je het huiswerk van morgen kan lezen en niet weer je hele msnlijst af moet gaan om te vragen wat het huiswerk van morgen nou was!
En als laatste tip, wees vrolijk! Lach veel! Niemand zit te wachten op je chagerijnige hoofd, geloof me! Ga het nieuwe schooljaar in met een lach, en probeer gewoon goed je best te doen. En trouwens door lachen komt er een stofje in je hoofd vrij, die ervoor zorgt dat je je beter kan concentreren!

Dit waren mijn back to school tips! Heb jij nog goede tips? Laat ze hieronder bij de comments achter!
Veel succes dit nieuwe schooljaar, ow en wil je even ontspannen? Glamgloss blijft gewoon het schooljaar doorgaan, haha!

See you next time,

Pleun<3

2 opmerkingen:

Anoniem zei

nou ik kan een veel langere rij kutdingen aan school opnoemen haha en als wij nou eens leuke knappe leraren hadden.

pleun je kan wel raden wie van je vriendinnen dit is of niet?

Anne en Pleun zei

laat me raden... sophie anna?xD