zondag 21 augustus 2011

I didn't hair you!

vandaag gaan we het eens hebben over haren! Gewoon wat simpele feiten die we nog eens een keertje gaan uitleggen! Ook gaan we het hebben over een fabeltje over haren.


Ik ga het hebben over het fabeltje: Als je de puntjes van je haren laat knippen. groeien je haren sneller. Het klikt nogal raar, want je haren groeien niet vanuit de puntjes. Je haren groeien vanuit je hoofd, want daar zitten je haarzakjes. Hier zie een haarzakje. Hoe je dit feit toch nog zou kunnen nachecken is door je haar in een andere kleur/tint te verfen en als je uitgroei hebt kijk je naar je haar en dan zie je dat de uitgroei bovenop zit en niet onderaan. Ik denk dat dit fabeltje zo onderhand wel de wereld uit is verholpen!

Nu gaan we het hebben over steil, slag en krullend haar. Hoe kan het dat de ene krullen heeft de ander slag en weer een ander steile haren. Ik zelf ben geboren met veel krullentjes, daarna kreeg steile haren met wat slag en in de loop van de jaren heb ik weer krullen gekregen. Maar hoe kan het nou eigenlijk? Nou de 'vorm'van je haar ligt aan de haarzakjes. Meer uitleg lijkt mijn iet nodig na het zien van de foto hieronder.

hoe schever het haarzakje, hoe meer krullen.













Nog een feit over haren:

Gemiddeld aantal hoofdharen
HaarkleurAantal haren
Blondines140.000
Brunettes100.000
Roodharigen85.000
xoxo Anne

1 opmerking:

Anoniem zei

Super interessant om te weten waarom je nou krullen of stijl haar hebt! Ik wou dat echt al superlang weten!