vrijdag 5 augustus 2011

Twilight

Vandaag even iets anders dan beauty of iets in die richting. Vandaag wil ik het met jullie hebben over: Twilight! Ik moet eerlijk bekennen dat is eerst een verschrikkelijke hekel aan Twilight had, maar dat heeft een logische verklaring die ik jullie bespaar. Een paar dagen geleden ging ik met een van mijn Twilight verslaafde vriendin shoppen en we kwamen langs de Freerecord shop. Ondertussen was ik al een tijdje van plan om de films te kijken, maar toen ik zag dat het 2 voor €15,00 was dacht ik: Anne, nu moet je sowieso deel 1 (Twilight) en deel 2 (Twilight saga: new moon) meenemen. De dvd's waren apart €9,99 en deel 1 en deel 2 samen nu maar €15,00, dus ik zal €4,98 besparen. Ik was eruit en kocht deel 1 en deel 2. Thuis aangekomen ben ik ze meteen gaan kijken en ik was eerlijk gezegd meteen verslaafd. Toen ik 's avonds deel 1 en deel 2 beide had bekeken wilde ik meer! De volgende dag ben ik weer naar de winkel gehaald en heb deel 3 (Twilight saga: eclips) en een andere film meegenomen, zo had ik weer 2 films voor €15,00 (beide films waren zelf €9,99). Thuis aangekomen had ik deel 3 meteen aangezet en ook deze heb ik met mijn volle aandacht gekeken. Na de klik geef ik mijn mening over de films/de verhaallijn.


Ten eerste wil ik zeggen dat de verhaallijn geweldig is bedacht! Vooral het eind van elke film laat je willen naar meer! Wat ik wel wat jammer vind is dat sommige dingen een beetje voorspelbaar zijn, zoals in deel 3 als Jacob er net achter komt dat Bella en Edward gaan trouwen. Jacob wil wegrennen en Bella zegt dan: 'Ik wil dat je me zoent.' Dat moment zag ik eigenlijk wel aankomen, want Bella kan op dat moment nog steeds moeilijk kiezen tussen Edward en Jacob. Dat ze het moeilijk vindt om te kiezen begrijp ik wel, want als ik zal moeten kiezen tussen die twee dan zal ik ook niet kunnen kiezen, want lelijk zijn ze beide echt niet! Ik vond de films niet allemaal even leuk, dus hier even snel mijn volgorde van leuk naar minder leuk.
#1: Twilight saga: eclips
#2: Twilight
#3: Twilight saga: new moon
Dat deel 2 op de laatste plek staat heeft te maken met de reden dat ik eerst een hekel had aan Twilight.
Ik kan echt niet wachten op part 1 van de 4e Twilight film. De naam van deel 4 in Breaking  dawn. Part 1 wordt rond 18 November 2011 op het witte doek verwacht en wie niet kan wachten, hier komt het plot van part 1. Als je die nog niet wilt weten moet je NIET verder lezen.
Het verhaal begint met het huwelijk van Edward en Bella. Bella haar huwelijksfeest is pas compleet als Jacob terug naar huis is gekeerd en besloten heeft om Bella een bezoek te brengen op het feest. Als Edward en Bella op huwelijksreis zijn op Isle Esmé (een eiland dat Carlisle aan Esmé gaf) komt Bella tot de ontdekking dat het eigenlijk niet zo erg is om mens te zijn. En dat ze nog zoveel dingen kan doen voordat ze een vampier wordt. Ze besluit dat de transformatie nog wel enkele jaren kan wachten. Maar dan komt ze plots tot de ontdekking dat ze zwanger is van Edward. Edward wil dat de baby wordt weggehaald. Bella is het hier niet mee eens en vormt onverwacht samen met Rosalie een team om de baby te beschermen. Jacob komt erachter dat Bella zwanger is en wil net zoals Edward dat ze de baby laat weghalen. Ondertussen wordt Bella steeds zwakker en zwakker omdat de baby te veel energie van haar vraagt en veel te snel groeit. Op een dag hoort Edward een gedachte, eerst denkt hij dat het Bella is, maar dan blijkt het de baby te zijn. De baby vertelt hem dat hij al van hen houdt. Hierna draait Edward helemaal bij en wil ook hij de baby houden. Als Bella moet bevallen verliest ze zodanig veel bloed zodat Edward verplicht is haar te transformeren. Jacob denkt echter dat Bella overleden is. Hij is vastbesloten haar dood te wreken door haar pasgeboren baby te vermoorden. Maar als hij de baby recht in de ogen kijkt, gebeurt er iets totaal onverwachts. Hij prent bij haar in.

xoxo Anne

1 opmerking:

Anoniem zei

Nienke? hahah,
leuuk dat je nu ook verslaafd bent hihi :)
samen x kijken?
x susanne-