zondag 11 september 2011

Welke kleur past bij jou?

                                            

Laatst kreeg ik van mijn vriendin Emma de vraag welke kleur make-up nou bij haar past. Emma heeft zelf supermooi rood krullend haar, en ze wist niet wat voor'n kleur daar nou mooi bij staat. Natuurlijk zijn er geen echte 'regels' bij make-up, draag gewoon wat je mooi vindt, maar er zijn natuurlijk wel kleuren die goed staan bij de ene kleur haar of ogen! In dit artikel laat ik je zien hoe jij als blond, bruin, zwart- of roodharige je make-up kan rocken!




Blauwe of grijze ogen:
Wat altijd goed is, om dezelfde kleur als je ogen als oogschaduw op te doen! Probeer bijvoorbeeld bij blauwe ogen, een tint donkerdere blauwe oogschaduw dan je ogen op te doen. Dit laat je blauwe ogen nog blauwer lijken! Ook taupe, paars en zwart staan goed bij deze kleuren ogen!



Groene ogen:
Groen en paars staan erg goed bij groene ogen. Ik ben zelf een keer door een visagist opgemaakt, en ze heeft gezegt dat bij mijn (groene) ogen paars erg goed staat! En voor de meide die iets aparter willen: Goud staat ook erg mooi bij groene ogen.





Bruine ogen:
Bruintinten en koper staan goed bij bruine ogen. Ook roze geeft je bruine ogen een mooie uitstraling, lime is ook prima!










Een zilvere kleur met glitter staat goed bij alle ogen!


Over haarkleur heb ik niet veel kunnen vinden, toch heb ik een leuk trucje gevonden om te kijken wat goed bij je staat:
Je kijkt naar de kleur van je haar/ogen en kijkt wat er tegenover in de cirkel staat. Contrasterende kleuren staan namelijk altijd goed. Bijvoorbeeld (deze is voor jou emma): Je hebt rood haar, je kijkt wat er tegenover staat. Groen! Dus groen past goed bij je.

Ik wil ten slotte nog even benadrukken dat er bij make-up eigelijk geen regels gelden, draag gewoon lekker wat je mooi vindt! Deze kleuren passen erbij, maar dit betekent niet dat je met groene ogen, geen blauwe oogschaduw kan rocken!

See you next time,

Pleun<3

1 opmerking:

kirst zei

wow super handig artikel zeg! Leuk om te lezen. Liefs.