zaterdag 1 oktober 2011

No-buy month

Een hele maand lang niks (bijna niks) kopen. Dat wordt een zware uitdaging. Toch ga 't proberen, omdat ik redelijk veel geld uitgeef aan onnodige dingen. Alleen is er in deze no-buy month een kleine uitzondering. Ik mag namelijk, van mijzelf, wel wat kopen uit de aankomende LE van Catrice (hier komt tegen die tijd een review van). Deze LE is niet de Bohemia, maar de volgende. Ook mag ik wat kleding kopen voor de winter.


Deze no-buy month houdt ook in dat ik geen eten mag komen in de kantine van onze school. Ja, dat wordt moeilijk!

Om het mezelf, een virendin van mij en andere makkelijker te maken heb ik hier wat tips:
tip1: Ga alleen naar de winkels als je echt iets nodig hebt.
tip2: Als je naar de winkels gaat, omdat een vriendin iets moet hebben en jullie een gezellig middagje samen doorbrengen, neem dat geen geld mee. Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven!
tip3: Bedenk, voor dat je iets koopt, of je het met meer dan 2 à 3 dingen kunt combineren (kleding), en bedenk ook of je niet al iets hebt wat er op lijkt (make-up).
tip4: Ga niet rond kijken in alle folders, want je komt alleen maar dingen tegen die je wilt hebben.
tip5: Kijk eens in je kledingkast, en bedenk of je misschien een  hele nieuwe en leuke combi's maken met de kleding die daar nu in hangt.
tip6: van oogschaduw kun je ook nagellak maken! Kijk voordat je een nagellak koopt of je een oogschaduw hebt die op de kleur van de nagellak lijkt. (wil je trouwens weten hoe je nagellak maakt van oogschaduw? In deze dagen verschijnt er een filmpje waarin ik dat laat zien. Kun je niet wachten? Kijk dan eens rond op youtube.

Iedereen die ook een no-buy month heeft: succes!
p,s: wil je weten hoe lang ik nog moet? Kijk onderaan de site naar de Daisypath.

Heb jij nog leuke no-buy month tips? 


xoxo Anne

1 opmerking:

Cynthiiaa zei

Oh, damn! Gooood luck!