zondag 16 oktober 2011

Weinig tijd

De laatste tijd heb ik nog maar heel weinig tijd over, voor dingen naast school. Ik ben veel bezig met leren voor proefwerken, huiswerk maken en ook sporten komt hier nog bij. Soms kan ik de tijd gewoon nergens vandaan halen om tijd over te houden voor leuke dingen naast school en sport. Heel veel mensen hebben hier last van, en ik wil jullie wat tips geven, hoe je hier beter mee kan om gaan!
Dsc03560_168798115_large




Een dag is veel te kort voor alles wat ik moet doen. Ik moet natuurlijk de hele dag naar school en fiets er ongeveer 40 minuten over. Hierdoor komt het dat ik vaak doordeweeks pas om 4 uur thuis ben. Dan heb ik nog een uur, om huiswerk etc. te maken. Want om 5 uur eten wij, daarna heb ik bijna altijd sport. Dus waar haal ik nou tijd vandaan, om huiswerk te maken en ook nog met mijn vriendinnen te zijn?

I wish I had an ocean


Tip 1 is goed plannen! Maak bijvoorbeeld op zondag al je huiswerk voor de hele week. Dan heb je doordeweeks al meer tijd over voor andere dingen!

Tip 2 is weer goed plannen! Kijk wanneer je proefwerken hebt, en kijk wanneer je tijd hebt om te leren. Probeer niet de dag van tevoren alles te gaan leren, dit gaat vaak fout.

Tip 3 is probeer veel in de les te maken! Je krijgt bijna altijd wel tijd in de les, ga dan niet kletsen! Nee, werk door. Als je in de les je huiswerk af hebt, hoef je thuis natuurlijk niets meer te maken!

Tip 4 is, maak tijd. Dit klinkt misschien heel raar. Maar heb je écht geen tijd, of denk je dat maar? Want bijvoorbeeld huiswerk maken met twitter, youtube, facebook en msn op duurt heel lang. Dan doe je er misschien een uur over, terwijl je zonder al die dingen binnen een kwartier klaar bent!


blonde, fashion, marilyn monroe, red lipstick, retro - inspiring picture on Favim.com
Plan dus goed vooruit, ik ben er zelf ook geen ster in maar ik probeer het zoveel mogelijk te doen. Bij deze wil ik ook mijn excuses aanbieden, als er in de toekomst een dag geen artikel online staat. Ik heb het zoals gezegt erg druk met school, dat krijg je ervan als je op 3vwo zit, haha!

Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hadden! Heb jij voldoende tijd of ben je een ramp in plannen?

See you next time,

Pleun<3

2 opmerkingen:

Anoniem zei

tip 1 & tip 2 horen toch bij elkaar?
want het is allebei plannen

Cynthiiaa zei

Je moet gewoon zoveel mogelijk op school maken. Daarnaast moet je alleen bloggen als je er tijd voor hebt! :)