woensdag 16 november 2011

Papillotten-hair!

Als ik vraag: Hoe krullen jullie je haren? , zeggen de meeste dat ze dat met een krultang doen, denk ik. Dat is een snelle en makkelijke manier, maar voor de mensen die even niet zo veel geld hebben om een krultang te gaan kopen is er een snelle en makkelijke manier. Aan de titel van het bericht raden jullie natuurlijk al wat het is, maar vaak als ik zeg dat ik papillotten gebruik zeggen vele mensen: 'Papi-watte?' Daarom een kleine hair tutorial met papillotten. Benieuwd?


Ik heb hier gewoon even
snel een plukje gepakt voor
het idee
Alles wat we nodig hebben zijn papillotten (ofcourse) en een borstel. Mijn papillotten zijn van Hair Essentials voor €3,60. Wel hebben die van mij geen dopjes op de uiteinden waardoor ze sneller stuk kunnen gaan, maar ik heb ze nu al een half jaar en ik merk daar niet zoveel van.

Begin met het licht vochtig maken van je haren op deze manier werkt het beter, tenminste dat is mij vertelt. Daarna kijken je hoeveel papillotten je hebt en ga je inschatten hoe groot het plukje wordt per papillot. Hou er rekening mee dat hoe minder haar per papillot, hoe kleiner de krul. Wil je dus grote krullen gebruik er dan zo min mogelijk. 











Hoe gebruik je een papillot? Leg de papillot onder het plukje, zoals op de afbeelding hierboven voor gedaan. Draai het laatste uit einde om de papillot heen. Hou dit nu vast en rol de papillot nu naar boven. Ben je boven aan dan draai de twee uiteinden kruislings naar boven. 


Doe dit nu bij alle plukken en dit wordt dan ongeveer het eind resultaat. Tip: Spray flink wat haarlak in je haren. Slaap hier een nachtje mee of doe dicht 's ochtends als je veel tijd hebt. Ik zelf kan er namelijk makkelijk mee slapen, maar ik weet dat een vriendin van mij hiermee niet in slaap kan vallen.

Vanmiddag komen er foto's online van het eind resultaat in de ochtend en hoe het zit na een dagje school. Ook laat ik zien hoe je ze eruit haalt en hoe je het  in model kunt brengen.


Gebruiken jullie wel eens papillotten?

xoxo Anne 

Geen opmerkingen: